Všeobecné obchodné podmienky

Tieto obchodné podmienky upravujú všetky kúpne zmluvy a z nich vyplývajúce právne vzťahy voči spoločnosti EVEAS, s.r.o. pre nákup tovaru cez elektronický obchod prevádzkovaný na internetovej stránke https://ezaclony.sk

Spoločnosť EVEAS, s.r.o. so sídlom Savčina 2032, 018 52 Pruské IČO: 47 555 271, IČ DPH: SK2023955362, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 29633/R (ďalej len „Obchodník“), ktorá prevádzkuje elektronický obchod na internetovej stránke predávajúceho, vydáva tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“).

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj

Hurbanova 59
911 01  Trenčín

www.soi.sk

032 / 640 01 09 032 / 640 01 08

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV

Dňom 1. februára 2016 nadobudol účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi.  Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a  predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.

Orgánom alternatívneho riešenia sporov je zo zákona Slovenská obchodná inšpekcia. 

V prípade, ak Kupujúci – spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie Predávajúcim alebo keď sa Kupujúci – spotrebiteľ obrátil na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má Kupujúci – spotrebiteľ právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Kupujúci – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P.O. Box č. 5, 820 07 Bratislava, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk). Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Adresa na doručovanie:Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27

Článok I
Všeobecné ustanovenia

  1. Korešpondenčná adresa: EVEAS, s. r. o., Savčina 2032, 018 52 Pruské
  2. Adresa na vrátenie tovaru, resp. uplatnenie reklamácie: Skala 684, 019 01 Ilava
  3. e-mail: info@ezaclony.sk telefón: +421 908 592 262
  4. bankové spojenie: Fio banka, a.s.
  5. číslo účtu: 2300689777/8330
  6. IBAN: SK52 8330 0000 0023 0068 9777

Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že obchodník a spotrebiteľ uzatvoria kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od týchto VOP, ustanovenia kúpnej zmluvy budú mať prednosť pred ustanoveniami VOP.
Odoslaním objednávky tovaru prostredníctvom objednávkového formulára prístupného na stránke obchodníka, spotrebiteľ potvrdzuje, že sa s týmito VOP oboznámil, v plnom rozsahu im porozumel a že s nimi súhlasí.
Obchodník doručuje tovar v rámci územia Slovenskej republiky ako aj ostatných štátov, po dohode so spotrebiteľom.
Obchodník je viazaný svojou ponukou tovaru až po potvrdení objednávky tovaru spotrebiteľovi. Cena za tovar nezahŕňa náklady súvisiace s doručením tovaru spotrebiteľovi.

Článok II
Objednávka/uzatvorenie kúpenej zmluvy

Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je objednávka spotrebiteľa odoslaná obchodníkovi prostredníctvom objednávacieho formulára prístupného na stránke obchodníka. Objednávka bude akceptovaná obchodníkom len ak bude odoslaná prostredníctvom objednávacieho formulára prístupného na stránke obchodníka a zároveň bude obsahovať pravdivé a úplné údaje:

a) ak je spotrebiteľom fyzická osoba: meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu trvalého pobytu, adresu doručenia tovaru, e-mailovú adresu a telefónne číslo spotrebiteľa
b) ak je spotrebiteľom právnická osoba: obchodné meno, sídlo spotrebiteľa, telefónne číslo, IČO, DIČ, (IČ DPH, ak je spotrebiteľ platcom DPH), meno a priezvisko kontaktnej osoby, e-mailovú adresu, telefónny kontakt, fakturačnú adresu a adresu doručenia tovaru
c) druh tovaru, uvedením jeho objednávacieho kódu
d) množstvo a cenu tovaru
e) spôsob platby za tovar

Odoslaním objednávky spotrebiteľ potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. ods. 3 § 10 zák. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
Po odoslaní objednávky, zašle obchodník spotrebiteľovi na ním uvedenú elektronickú adresu (e-mail) automatickú informačnú správu s predmetom „Vaša objednávka bola prijatá“, ktorou obchodník potvrdí spotrebiteľovi prijatie objednávky a jej zaradenie na spracovanie. Toto oznámenie o prijatí objednávky sa nepovažuje za záväzné potvrdenie objednávky.
Kúpna zmluva je uzavretá záväznou akceptáciou návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy obchodníka spotrebiteľom, ktorú je povinný potvrdiť vo forme e-mailovej správy s názvom „Expedovanie objednávky“ zaslanej spotrebiteľovi na jeho e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.
Záväzné potvrdenie objednávky obsahuje:

a) údaje o obchodníkovi (meno a priezvisko, obchodné meno, bydlisko, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH, e-mail, telefónny kontakt)
b) údaje o spotrebiteľovi (meno a priezvisko, obchodné meno, bydlisko, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH, e-mail, telefónny kontakt)
c) potvrdenie o druhu tovaru
d) potvrdenie o cene tovaru a platobných podmienkach
e) údaj o celkovej cene objednávky
f) údaj o dodacej dobe
g) údaj o mieste dodania tovaru
h) údaj o cene prepravy.

Článok III
Stornovanie objednávky

Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku, do času kým nebola objednávka expedovaná obchodníkom vo forme doručenia elektronickej správy s predmetom „Expedovanie objednávky“ spotrebiteľovi. Spotrebiteľ je povinný písomné oznámenie o stornovaní objednávky doručiť obchodníkovi v lehote uvedenej v prvej vete elektronicky, na e-mailovú adresu obchodníka uvedenú v kontaktných údajoch obchodníka.
spotrebiteľ je povinný v oznámení o stornovaní objednávky uviesť svoje identifikačné údaje, číslo objednávky,  druh a množstvo objednaného tovaru.
Po doručení elektronickej správy s predmetom „Expedovanie objednávky“ spotrebiteľovi nemôže spotrebiteľ objednávku zrušiť.
Obchodník má právo zrušiť objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný tovar spotrebiteľovi dodať v lehote určenej týmito VOP alebo v cene uvedenej na stránke obchodníka. O stornovaní objednávky informuje obchodník spotrebiteľa zaslaním e-mailu.

Článok IV
Kúpna cena a platobné podmienky

Spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za tovar vopred niektorým zo spôsobov, ktoré zvolí pri zadávaní objednávky na stránke obchodníka alebo pri dodaní tovaru  prepravcovi spôsobom na dobierku. V prípade, že si spotrebiteľ dohodol s obchodníkom v kúpnej zmluve, že celú kúpnu cenu za tovar uhradí bankovým prevodom, je povinný zaplatiť celú kúpnu cenu za tovar vopred na základe platobných informácií doručených mu mailom v Potvrdení objednávky.
V prípade platby kúpnej ceny bankovým prevodom, kúpna cena sa považuje za uhradenú momentom jej pripísania na účet obchodníka.
Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru ponúkaného na stránke obchodníka. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na tovar, objednávka ktorého bola záväzne potvrdená obchodníkom. Rozhodujúca je kúpna cena tovaru uvedená v záväznom potvrdení objednávky.


Článok V
Podmienky dodania tovaru/nevyzdvihnutie tovaru

Obchodník je povinný splniť objednávku a dodať tovar spotrebiteľovi v lehote určenej v záväznom potvrdení objednávky. Doba dodania tovaru sa líši v závislosti od krajiny dodania tovaru.
Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v záväznej akceptácii objednávky.
Spotrebiteľ je oprávnený tovar odmietnuť v prípade ak zistí, že tovar nie je kompletný alebo tovar zjavne nezodpovedá predmetu kúpnej zmluvy, alebo obal tovaru pri jeho doručení vykazuje poškodenie, za podmienky, že uvedie dôvody odmietnutia prevzatia tovaru do preberacieho protokolu.
V prípade, ak hrozí omeškanie dodania tovaru v dôsledku nepredvídateľných okolností nezavinených obchodníkom (napr. živelné udalosti, oneskorenie alebo zlyhanie dopravy a pod.), je obchodník povinný bezodkladne informovať spotrebiteľa o tejto skutočnosti písomnou formou (mailom) a dohodnúť s ním náhradnú (predĺženú) lehotu dodania tovaru. Ak spotrebiteľ nesúhlasí s touto náhradnou (predĺženou) lehotou, môže od kúpnej zmluvy odstúpiť, o čom písomne (e-mailom) informuje obchodníka.
Porušením povinnosti prevziať si tovar (vyplývajúcej z ustanovení Kúpnej zmluvy a Občianskeho zákonníka), je spotrebiteľ povinný uhradiť obchodníkovi škodu, ktorá mu vznikla v súvislosti s neprevzatím zásielky (náklady vynaložené obchodníkom na dodanie tovaru spotrebiteľovi a tiež náklady na vrátenie zásielky späť na adresu obchodníka, ak takéto náklady boli účtované prepravcom). Pre účely úhrady týchto nákladov zašle obchodník spotrebiteľovi na jeho emailovú adresu výzvu k úhrade týchto nákladov spolu s faktúrou k úhrade. Spotrebiteľ je povinný uhradiť fakturovanú sumu na účet obchodníka do 3 pracovných dní od obdržania výzvy k úhrade faktúry.
V prípade porušenia povinnosti spotrebiteľa prevziať si objednaný tovar, ktorý bol vyhotovený podľa konkrétnej požiadavky zákazníka (napr. šitie na mieru prípadne úpravy na mieru, gravírovanie textov a obrázkov na šperky podľa požiadavky spotrebiteľa) je výška storno poplatku 100% z ceny neprevzatého tovaru platnej pri potvrdení objednávky.

Článok VI
Odstúpenie od zmluvy/Vrátenie tovaru

Spotrebiteľ je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru bez udania dôvodu, to však neplatí pri tovare vyhotovenom podľa požiadavky spotrebiteľa. Spotrebiteľ je povinný oznámenie o odstúpení od zmluvy urobiť v písomnej alebo elektronickej forme a doručiť ho v lehote 14 dní od prevzatia tovaru na emailovú adresu obchodníka alebo korešpondenčnú adresu uvedenú v kontaktných údajoch spolu s tovarom. Tovar musí byť vrátený nepoškodený a v pôvodnom balení. Všetky náklady spojené s vrátením tovaru na adresu obchodníka znáša spotrebiteľ. Obchodník neakceptuje zásielky na dobierku, ak tento spôsob nebol vopred dohodnutý.
Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať identifikáciu spotrebiteľa, číslo a dátum objednávky, druh a množstvo objednaného tovaru, číslo účtu na ktorý má obchodník vrátiť už prijaté plnenie, prípadne iný spôsob akým chce odoslať platbu za vrátený tovar.
Doručením písomného oznámenia o odstúpení spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od počiatku zrušuje a to do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy.
Spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar obchodníkovi kompletný, nepoškodený, so všetkými súčasťami a príslušenstvom.
Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu prevodom na bankový účet určený v oznámení o odstúpení od zmluvy, prípadne iným spôsobom, ktorý spotrebiteľ uviedol v odstúpení od zmluvy.

V prípade odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy v zákonnej lehote je obchodník povinný do 14 dní vrátiť spotrebiteľovi všetky platby vrátane nákladov na dopravu.

Ak si však spotrebiteľ zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania ponúkaný obchodníkom, obchodník nie je povinný uhradiť rozdiel medzi nákladmi na dodanie zvolené spotrebiteľom a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Obchodník tak bude znášať iba náklady na najlacnejší bežný spôsob dodania, ktorý ponúka spotrebiteľom. Obchodník takisto nie je povinný hradiť náklady na vrátenie tovaru spotrebiteľom, tieto náklady znáša spotrebiteľ.

Obchodník je oprávnený od zmluvy odstúpiť v prípade:

a) ak spotrebiteľ neuhradí kúpnu cenu riadne a včas
b) ak spotrebiteľ neprevezme tovar riadne a včas podľa článku V týchto VOP.

Obchodník je povinný oznámenie o odstúpení od zmluvy urobiť v písomnej forme a doručiť ho spotrebiteľovi poštou alebo elektronicky na jeho adresu uvedenú v potvrdení objednávky.
Doručením písomného oznámenia o odstúpení obchodníka od zmluvy, sa kúpna zmluva od počiatku zrušuje a obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi už prijaté plnenie a to v lehote do 14 dní.

Článok VII
Zodpovednosť za vady, uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru
(Reklamačný poriadok)

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré mal tovar v čase jeho prevzatia Kupujúcim.
Ak ide o zjavné vady tovaru, ktoré Kupujúci mohol zistiť po prevzatí tovaru je povinný uplatniť si nároky z týchto vád bezodkladne, t.j. najneskôr v lehote 3 dní od prevzatia tovaru, v opačnom prípade musí preukázať že tieto vady mal tovar v dobe prevzatia tovaru.
Predávajúci nezodpovedá za tie vady tovaru, ktoré boli spôsobené najmä:

a) neodbornou alebo nevhodnou manipuláciou
b) opotrebovaním tovaru v dôsledku obvyklého používania
c) nevhodným ošetrovaním alebo zanedbávaním ošetrovania
d) vplyvom poveternostných podmienok alebo živlov
e) mechanickým poškodením
f) nadmerným zaťažovaním
g) poškodením tovaru pri preprave.

Predávajúci poskytuje na tovar záručnú dobu v trvaní 24 mesiacov, pokiaľ pri iných ako spotrebiteľských zmluvách, nie je vyznačená v príslušných dokladoch, ktoré Kupujúci obdrží spolu s dodaným tovarom iná záručná doba. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim. Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vady zaniknú, ak nebudú uplatnené u Predávajúceho v záručnej dobe.
Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady tovaru (reklamáciu) je Kupujúci povinný uplatniť u Predávajúceho písomne alebo elektronicky na e-mail.

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu vád bezodkladne, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa prijatia reklamácie. 

Článok VIII
Záverečné ustanovenia

Právne vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom, ktoré nie sú upravené v týchto VOP alebo v samostatnej Kúpnej zmluve sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení, zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a ostatnými príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
Tieto VOP platia pre zmluvné strany v znení uvedenom na internetovej stránke www.ezaclony.sk v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak sa obchodník a spotrebiteľ dohodnú inak.
Obchodník si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť tieto VOP, pričom ich účinnosť nastane umiestnením na internetovej stránke obchodníka.
V prípade, ak sa niektoré ustanovenie týchto VOP preukáže ako neplatné alebo neúčinné, ostatné